Versace ir viens no ietekmīgākajiem zīmoliem modes un smaržu pasaulē. Jau daudzus gadus tas nosaka jaunākās tendences un sniedz saviem klientiem noteiktu statusu un prestižu sabiedrībā. Vai esi šī zīmola cienītājs un vēlies uzzināt vairāk? Izlasi mūsu rakstu.
Grezns apģērbs kā zīmola piedāvājuma pamats
Versace ir itāļu uzņēmums, kas specializējas greznu apģērbu, aksesuāru un smaržu ražošanā un pārdošanā. To 1978. gadā dibināja Džanni Versače (Gianni Versace).
Mode un šūšana Gianni Versačem bija asinīs. Jau no mazotnes viņš strādāja kopā ar savu māti ģimenes šūšanas darbnīcā. Tomēr 1972. gadā viņš nolēma, ka ir pienācis laiks doties savā ceļā un radīt kaut ko paša spēkiem. Viņš pārcēlās no dzimtās Reggio Calabria uz Milānu, kur sākotnēji veidoja kolekcijas zīmolam Florentine Flowers. Vēlāk viņš sadarbojās arī ar citiem pazīstamiem zīmoliem, un tā viņa vārds sāka izskanēt modes aprindās.
Interesants fakts
Ikoniskais Medūzas galvas logotips, ko izmanto zīmols Versace, tika iedvesmots no mozaīkas grīdas kādā Romas villā, kur Gianni pavadīja savu bērnību.
1976.gadā Gianni Versačes komandai Milānā pievienojās viņa brālis Santo, kurš bija studējis ekonomiku un uzņēmējdarbību, kā arī vadīja savu biroju Mesīnā. Brāļi kopā ar draugu Klaudio Luti (Claudio Luti) sāka apsvērt ideju par uzņēmuma izveidi, kas nestu Gianni vārdu. Viņu sapnis piepildījās 1978. gada martā, kad Milānas La Permanente notika pirmās Versace kolekcijas prezentācija, kas guva lielus panākumus.
Zdroj: Koku.sk
Zīmola popularitāte strauji pieauga
Zīmola popularitāte auga straujā tempā. 1978. gadā tika atvērts pirmais Versace butiks Milānas ielā Via della Spiga, un līdz 1982. gadam zīmols jau bija paplašinājis savu piedāvājumu ar aksesuāriem, rotaslietām, interjera priekšmetiem un porcelānu.
Liels pavērsiens notika arī 1993. gadā, kad uzņēmumam pievienojās Donatella Versače – Santo un Gianni māsa.
Vai zinājāt, ka …
.… Versace ir radījis neskaitāmus apģērbus slavenībām? Viņa klientu vidū bijuši, piemēram, Eltons Džons, Maikls Džeksons, Velsas princese un Monako princese Karolīna.
Tumšie deviņdesmitie gadi
Deviņdesmito gadu beigas Versace zīmolam bija īpaši grūts periods. Iemesls nebija ne pārdošanas apjomu kritums, ne klientu intereses zudums, bet gan atentāts pret Gianni Versace, kuru dizainers, diemžēl, nepārdzīvoja. Tāpēc 1997. gadā radošās direktores amatu pārņēma Donatella, iepriekšējā uzņēmuma viceprezidente, bet ģenerāldirektora pienākumus uzņēmās Santo.
Turpmākie gadi iezīmējās ar daudzām ievērojamām modes epizodēm. Lielu uzmanību izpelnījās, piemēram, Dženifera Lopesa, kura 2000. gada Grammy balvu pasniegšanas ceremonijā uzvilka ikonisko zaļo Versace kleitu. Saskaņā ar 2008. gada laikraksta Daily Telegraph aptauju tā tika atzīta par piekto ikoniskāko kleitu visu laiku vēsturē.
Apgrozījuma kritums un pārdošana Michael Kors grupai
21. gadsimta sākumā Versace pārdošanas apjomi sāka strauji kristies. Donatella centās atrast ģenerāldirektorus, kuri spētu uzlabot situāciju, taču daudzi no viņiem pēc īsa laika atkāpās no amata. Parasti iemesls bija domstarpības ar Versace ģimeni.
Kad 2018. gadā zīmols saņēma piedāvājumu no Michael Kors grupas par pārdošanu 2 miljardu ASV dolāru apmērā, Donatella ilgi nevilcinājās. Pārdošana notika septembrī, un 2019. gada janvārī Versace kļuva par daļu no uzņēmuma Capri Holdings Limited, kura portfelī ietilpst arī tādi zīmoli kā Michael Kors un Jimmy Choo.
Zdroj: Koku.sk
Pirmās smaržas ieraudzīja dienasgaismu 80. gados
Pirmās Versace smaržas nonāca tirgū 1981. gadā un tās saucās Gianni Versace for Women. Tās bija raksturīgas ar austrumniecisku un ziedu notu kombināciju. Šobrīd šīs smaržas vairs nav pieejamas, taču ir iespējams iegādāties to maigāku versiju – Versace Woman. Šīs smaržas satur savvaļas rozi, plūmeriju, jasmīnu, bergamoti, hinoki koku, muskusu, dabīgo ambru un citas interesantas sastāvdaļas, kas padara tās piemērotas gan dienai, gan vakaram.
Gadu gaitā zīmols Versace ir radījis daudz ikonisku smaržu. Starp populārākajām ir:
- Versace Bright Crystal – neļaujiet sevi apmānīt ar tās maigo rozā izskatu. Flakoniņa iekšienē slēpjas spēcīgs un izteiksmīgs aromāts, kas ir ideāli piemērots spēcīgām un pārliecinātām sievietēm. Tā sastāvā apvienojas granātābols, koks, ambra, muskuss, magnolija, lotoss, peonija un ledus nots. Šīs smaržas ir lieliski piemērotas valkāšanai visa gada garumā.
- Versace Yellow Diamond – klasika, kas nekad neapnīk. Tā ir toaletēs ūdens Versace Yellow Diamond. Tās sastāvā ir neroli ēteriskā eļļa, Diamante citrons, bumbieru sorbets un bergamote, kas kopā veido bagātīgu un izteiksmīgu, taču vienlaikus maigu un sievišķīgu aromātu.
- Versace Dylan Blue – citrusveida aromāts, kas tika laists klajā 2016. gadā. To raksturo ūdens notu, greipfrūta, vīģes lapu, bergamotes, muskusa un citu patīkamu aromātisku sastāvdaļu apvienojums.
- Versace Eros – vīriešu tualetes ūdens, kas ir ideāli piemērots svaigu aromātu cienītājiem. Tā sastāvā ir piparmētru eļļa, citrona miziņa, zaļais ābols, ozola sūnas, ciedrs, vetivērija un vaniļa, radot apburošu un neatvairāmu aromātu kombināciju.
- Versace Crystal Noir – gaisīgs un juteklisks sieviešu aromāts, kas izceļ personību un lieliski papildina jebkuru tērpu. Tā sastāvā ir svaigas notis, piemēram, apelsīns, peonija, muskuss un gardēnija, kā arī dziļākas un smagākas notis, tostarp pižms un ambra. Ideāli piemērots vakara lietošanai vai ziemas sezonā, kad vēlaties ko izteiksmīgāku
Zdroj: Koku.sk
Versace smaržas – ideālas jebkurai dzīves situācijai
Versace zīmola sortimentā ir neskaitāmi interesanti aromāti gan vīriešiem, gan sievietēm. Lielākā daļa no tiem ir universāli un piemēroti lietošanai gan dienā, gan vakarā, sniedzot jums pārliecību, ka noteikti atradīsiet sev piemērotas smaržas.
Un ja ar to jums vēl nepietiek, Versace bez klasiskajām smaržām un tualetes ūdeņiem piedāvā arī ķermeņa losjonus, dušas želejas un dezodorantus. Tie nodrošina, ka jūsu āda vienmēr patīkami smaržos.