Chanel: “Sieviete, kura nelieto smaržas, nav nākotnes.”

Chanel: “Sieviete, kura nelieto smaržas, nav nākotnes.”>

Ilga vēsture, plašs produktu klāsts un augsta kvalitāte – tieši tā var raksturot Chanel zīmolu, kuru mīl cilvēki visā pasaulē. Tās galvenā joma ir mode, taču papildus apģērbam Chanel piedāvā arī unikālas smaržas, kas piemērotas lietošanai visa gada garumā. Vai vēlies uzzināt vairāk par Chanel zīmola stāstu? Lasi tālāk.

Vairāk nekā gadsimtu ilga vēsture

Zīmolu Chanel dibināja Gabrielle „Coco“ Chanel, kad 1909. gadā Parīzē atvēra nelielu cepuru veikalu. Virs tā atradās viņas mīļākā Étienna Balsana dzīvoklis, kas kalpoja arī kā salons Francijas elitei. Pateicoties tam, Gabrielle iepazinās ar daudziem ietekmīgiem vīriešiem un viņu sievām, kuras sāka iepirkties pie viņas.

Chanel cepuru popularitāte pamazām pieauga, un tādēļ Gabrielle jau 1910. gadā atvēra jaunu veikalu citā adresē. Lai gan viņa vēlējās paplašināt piedāvājumu arī ar apģērbu, to liedza īres līgums, ko bija parakstījusi. Tāpēc turpmākajos gados viņa atvēra couture veikalus Deauville un Biarritz pilsētās, kur pārdeva sporta apģērbu. Šiem apģērbiem bija īpašs dizains, kas sievietēm ļāva ne tikai labi izskatīties pilsētvidē, bet arī ērti nodarboties ar dažādiem sporta veidiem.

Liels pavērsiens Coco Chanel karjerā notika Pirmā pasaules kara laikā. Šajā periodā viņa atvēra lielu veikalu netālu no slavenās viesnīcas Ritz un pārdeva galvenokārt flaneļa bleizerus, lina svārkus, jūrnieku stila blūzes, svārkus, žaketes un garus džemperus.

chanel-no-19

Zdroj: Koku.sk

No vienkāršiem līdz izsmalcinātiem dizainiem

Zīmola pirmsākumos Coco galvenokārt koncentrējās uz tā dēvēto “gamine” stilu. Tas bija pazīstams ar jauneklīgu, rotaļīgu un nedaudz zēniem raksturīgu izskatu. Chanel apģērbi tāpēc bija vienkārši, ar tīrām līnijām un rotaļīgām detaļām, piemēram, punktiņiem vai svītrām.

Viss mainījās 30. gados, kad dizainere sāka pievērsties sievišķīgākiem un izsmalcinātākiem dizainiem. Chanel piedāvājums tika paplašināts ar vasaras un vakarkleitām, kā arī rotaslietām.

Vai zinājāt, ka …

… svarīgs pavērsiena punkts Chanel zīmola vēsturē bija arī 1926. gads? Tieši tad Coco radīja tā dēvēto “mazo melno kleitu” (little black dress), kas kļuva par elegances un universāluma simbolu. Vēlāk viņa pati teica, ka katrai sievietei vajadzētu būt vismaz vienai mazai melnai kleitai, kas der jebkuram dzīves gadījumam.

Astoņus gadus ilgs pārtraukums

Kara beigās Coco Chanel tika arestēta par sadarbību ar nacistiem. Lai gan tiesai nebija pietiekamu pierādījumu, lai viņu nosūtītu uz cietumu, sabiedrība bija sašutusi. Tāpēc dizainere kopā ar savu partneri Hansu Ginteru fon Dinklāgi devās uz Šveici, kur pavadīja astoņus gadus.

Atgriežoties Francijā, Coco nekavējoties atkal metās darbā. Tomēr tajā laikā tirgū jau bija parādījušies jauni un aizraujoši zīmoli un modes nami, piemēram, Dior. Tas nozīmēja tikai vienu – iegūt vadošo pozīciju Chanel zīmolam bija daudz grūtāk, nekā dizainere sākotnēji bija domājusi. Tomēr viņai tas izdevās – ne tikai pateicoties modei un rotaslietām, bet arī sieviešu, un vēlāk arī vīriešu, smaržām.

Ikoniskās smaržas Chanel No. 5

Coco Chanel reiz teica: „Sievietei, kura nelieto smaržas, nav nākotnes.“ Ar šo izteicienu viņa apliecināja savu mīlestību pret aromātiem, ko pārvērta arī ikonisko Chanel No. 5 smaržu radīšanā.

Chanel No. 5 ir populārākais aromāts pasaulē. Tas tika radīts 1921. gadā, kad Coco nolēma papildināt savu apģērbu kolekciju ar kvalitatīvām smaržām, ko varētu piedāvāt saviem klientiem. Par smaržu izstrādi atbildīgs bija Ernests Bo, kurš aromātu nosauca pēc tās parauga numura, kas Coco visvairāk patika.

chanel-no-5

Zdroj: Koku.sk

Sākotnēji šīs smaržas tika pasniegtas tikai Chanel klientiem kā dāvana. Tomēr daudzi tās tik ļoti iecienīja, ka 1922. gadā tās nonāca pārdošanā un sāka tikt tirgotas ne tikai Francijā, bet arī citās Eiropas pilsētās.

Interesants fakts

Lai gan Chanel No. 5 smaržām Eiropā klājās labi, Amerikas tirgū interese sākotnēji bija minimāla. 70. gados, neilgi pēc Coco nāves, zīmols samazināja veikalu skaitu, kuros šis aromāts tika pārdots, no 18 000 uz 12 000. Tajā pašā laikā produkts tika izņemts no aptieku plauktiem un zīmols ieguldīja miljoniem dolāru reklāmā. Šādā veidā tika radīta produkta deficīta un ekskluzivitātes sajūta, kas aizsāka strauju pārdošanas pieaugumu arī ASV tirgū.

Pirmās vīriešu smaržas un citi aromāti

Chanel savu pirmo vīriešu smaržu laida klajā 1955. gadā. Tās nosaukums bija Pour Monsieur, un tāpat kā Chanel No. 5, arī šī smarža joprojām ir pieejama tirgū. Aromātā dominē citrusnotis, kas apvienotas ar siltām un koksnainām niansēm. Tās sastāvā ir, piemēram, Sicīlijas citrons, Tunisijas neroli, balti pipari un kardamons.

Gadu gaitā Chanel piedāvājumā ir parādījušies vairāki citi aromāti. Starp pazīstamākajiem ir:

  • Chanel Chance – maigs un sievišķīgs aromāts, kura sastāvā dominē ziedu notis, piemēram, hiacinte, jasmīns un īriss. Šīs svaigās notis papildina bagātīgāki akcenti, piemēram, baltais muskuss, balti pipari, vetivers, pačūlija un ambra.
  • Chanel Gabrielle – aromāts, kas nosaukts zīmola dibinātājas vārdā, ir pikants un augļains. Tā sastāvā ir mandarīni, jāņogas un greipfrūts, kurus papildina sandalkoks un muskuss.
  • Chanel Noir – lieliska izvēle, ja meklējat intensīvāku aromātu vakara lietošanai. Smarža apvieno ziedu un augļu notis ar saldu vaniļu, kas piešķir visam tēlam greznību, šarmu un mūžīgu eleganci.

chanel-noir

Zdroj: Koku.sk

Chanel – greznības un kvalitātes simbols

Coco Chanel izveidoja zīmolu, kas vēsturē iegājis kā greznības un kvalitātes simbols. Daudzi to saista ar apģērbu un aksesuāriem, taču ar saviem aromātiem viņa būtiski ietekmēja arī smaržu pasauli. Izmēģiniet kādu no tiem arī jūs – vai nu izvēlieties klasiku Chanel No. 5 veidolā, vai arī kādu no jaunākajiem aromātiem.